Acceptarea Unui Review Pentru Un Produs Cumpărat

Din ce în ce mai multe magazine online, își încurajează clienții să posteze pe site-ul lor, o recenzie asupra unui produs achiziționat pentru a-I vedea reacția și cât de mulțumit sau nemulțumit este de alegerea făcută.

Acum, trebuie să gândim logic, la faptul că nu toate review-urile făcute de client vor fi toate PRO, lăudând achiziția făcută, pentru că pur și simplu este imposibil să-i mulțumești pe toți sau, poți găsi un produs ce nu funcționează normal din fabrică.

Acum, majoritatea magazinelor online, acceptă review-uri pe care le moderează (și vă dau un pont, nu vă gândiți la magazinele mari gen eMAG sau PCgarage ori alte magazine mari), mă refer la magazinele nou intrate pe piață și care au nevoie de promovare, vânzând aceleași produse la prețuri ceva mai mici.

Cum A Pornit Asta?

Acum vreo 4-5 luni, sau mai bine, mi-am cumpărat un GPS, Smailo HD 3.5, de la un magazine online, căruia n-o să-i dau numele pentru că nu vreau să intru în conflict cu nimeni, ci doar vreau să atrag atenție asupra acestui aspect.

GPS-ul a mers extraordinar și merge și acum de altfel, însă, avea și câteva aspect negative sau nesatisfăcătoare pentru mine, pe care m-am decis să le public într-un review, și printre aceste aspecte ar fi fost: Lipsa unui cablu de date cu care să vină, și hărțile extreme de vechi cu care a venit, și au mai fost vreo 2 aspecte pe care nu le mai rețin, oricum, ceva legat de suportul auto. Am făcut acest review, l-am publicat și am așteptat să fie acceptat. Ghiciți, nici în ziua de azi nu l-am văzut acceptat.

PRO: Acceptarea Review-urilor

Să încurajezi clienții să lase un review îi ajută pe ceilalți vizitatori în luarea unei decizii asupra unui produs, dar, poate ajută și site-ul din punct de vedere SEO, pentru conținut. După cum vă spuneam, nu poți avea numai comentarii pozitive, și mulți nu știu să "joace", iar la primul review negativist, direct în coșul de gunoi.

CONTRA: Acceptării Review-urilor

Recenziile negative, vă dați seama că îi pot descuraja pe ceilalți vizitatori ai site-ului și le poate schimba părerea despre un produs anume. Soluția care ar fi? Ștergerea lor și aprobarea numai review-urilor care văd în produsul recenzat numai lapte și miere?

Eu gândesc altfel, și niciodată nu am încredere în site-urile în care toate produsele sunt văzute ca fiind fenomenale și ne mai întâlnite până în acel moment, și mai ales, la un preț bombă. Repet, este imposibil ca toate produsele să funcționeze normal și ca toți clienții să fie mulțumiți de alegerea făcută.

O altă soluție, ar fi acceptarea review-urilor negative și aducerea de argumente care să facă persoana respectivă să-și schimbe părerea, și asta ar schimba cu totul povestea.

Comentariile negative au și ele scop de marketing deoarece îți stârnesc interesul: "Ia să vedem domnule, cică produsul asta e prost, de ce oare, ce face, cum cederează etc?", astfel atragi și mai mult atenția vizitatorilor asupra produsului respectiv. Eu niciodată nu am încredere după cum v-am spus în magazinele ce văd totul numai lapte și miere, pentru că logic, e ceva suspect, când un produs e al dracului de bun, și extrem de ieftin, îți pui un mare semn de întrebare.

Și cam așa stă treaba cu review-urile ăstea. Trebuie să ști și cum să le accepți pe cele negative, metode sunt, trebuie doar să vrei.