Review GPS Smailo HD 3.5

După aproximativ 6 luni de utilizare, m-am decis să scriu un review în care să vă prezint toate aspectele PRO sau CONTRA în urma utilizării îndelungate a gadget-ului Smailo HD 3.5, care, pe scurt, este cea mai bună achiziție posibilă în raport calitate-preț.

Prezentare Generală Smailo HD 3.5


Smailo HD 3.5 are un design plăcut, este compact și display-ul de 3.5 inch, suficient de mare, bazat pe touchscreen, desigur, ca la majoritatea sistemelor de navigație, reacționează la cele mai mici atingeri folosing pen-ul ori degetele de ce nu. Pe spate, Smailo prezintă un difuzor destul de puternic pentru un GPS, la care puteți asculta muzică fără nicio problemă, la o calitate relativ bună, repet, pentru un GPS, al cărui principal scop nu este redatul de muzică.

Mai mult decât atât, Smailo HD 3.5 vă oferă posibilitatea vizualizării de filme în format AVI sau DivX, chiar și cu subtitrare, vizualizare de imagini în toate formatele existente, pe scurt, îndeplinește cam toate funcțiile multimedia disponibile pe orice telefon sau smartphone.

Durata de viață a acumulatorului este un alt mare atu. Bateria încărcată la maximum, vă poate ajuta să călătoriți până la 4 ore, utilizat în continuu, fără a-l alimenta la brichetă.

Aspecte Tehnice

Display-ul TFT LCD de 3.5 inch, vă ghidează și redă imagini ori alte fișiere multimedia la o rezoluție decentă de 320x240 pixeli. Versiunea Smailo 3.5 vine cu un procesor Mediatek de 468 MHz, și chiar dacă în valori tehnice, nu sună ca ceva ieșit din comun, vă spun că în tot acest timp, niciodată nu a reușit să se blocheze la redarea de muzică ori filme, ori la calcularea rapidă a unei alte rute.

Procesorul de 468 MHz este unul extraordinar, privind din aspectul principal de funcționare, al GPS-ului. Calcularea unei rute de câteva sute de KM, nu ar trebui să dureze mai mult de 5-10 secunde, însă, acum depinde foarte mult și de configurația voastră, deoarece dacă-l punem la lucru să calculeze cea mai ocolitoare rută, o rută cu mai multe atracții turistice sau alte locații intermediare, timpul crește pe la 15-20 secunde, însă, și acesta este un timp extraordinar.

Funcția Asistena alegere Banda de circulație este un instrument foarte util șoferilor începători, ce îi ajută să aleagă din timp banda de circulație corespunzătoare direcției lor de deplasare, și mai mult decât atât, Smailo prezintă un mod foarte interesant în care vă afișează intersecțiile și sensurile giratorii, precum și modalitatea de a le trece. Un mare plus ce nu l-am văzut la multe GPS-uri.

Ca și funcții pe care Smailo vi le oferă la parcurgerea unui traseu avem: Indicarea vitezei instantanee, foarte precisă de altfel, indicarea timpului rămas în timp real și a distanței, schimbarea traseului în cazul în care ați greșit direcția, foarte rapidă de altfel în numai 2-3 secunde, și multe altele. Deasmenea, pe fiecare porțiune de drum, vă este indicată limita de viteză corespunzătoare, deși, cred că este o funcție a hărților.

Ca și modul GPS, Smailo vine cu două moduri de iluminare, Daylight și Night. Modul de noapte modifică în funcție de fusul orar automat iluminarea display-ului astfel încât să nu devină foarte țipător și obositor pe timp de noapte.

GPS-ul mai prezintă și două ieșiri, una mini-USB și una Jack 2.5mm. Ieșirea USB vă ajută să scocați în memoria internă de 2GB a GPS-ului filme, muzică sau hărți necesare în timp ce ieșirea Jack de 2.5mm, vă oferă posibilitatea de a asculta muzică ori vizualiza filme la o calitate superioară diforului GPS-ului.

Smailo HD 3.5 vine cu sistemul de operare Microsoft Windows CE 5.0 și suportă majoritatea aplicațiilor de navigare precum iGO, iGO Primo ori alte aplicații ce suportă Win CE 5.0.

Aspecte PRO:

  • Foarte rapid.
  • Spațiu de stocare INTERN mare de 2GB, pe care îl puteți mări deasemenea cu un card MicroSD 4GB.
  • Posibilitatea de a reda fișiere multimedia Audio/Video.
  • Prețul, de numai 229 Lei, cu toate accesoriile incluse (Suport parbriz, alimentator, husă protecție și cablu USB).
  • Modurile de asistență la drum, previzualizarea intersecțiilor și a rutei ce trebuie urmată.
  • Acumulator destul de puternic.
  • Suport hărți 2D și 3D foarte complexe.

Aspecte CONTRA:

  • Display-ul putea fi puțin mai mare, bineînțeles pentru asta e Smailo HD 5.0 dar prețul este pe măsură.
  • Uneori meniu greu de accesat cu funcții prea complexe.
  • Uneori "Ați depășit limita de viteză" devine cam enervant și mă face să-l dezactivez.

Realizarea Unui Review Pentru Un Produs

Pentru că în ultima vreme, pe din ce în ce mai multe bloguri apar review-uri cu scop de advertising, extrem de sumare, incomplete și foarte pupincuriste, ce găsesc numai aspectele bune ale unui produs anume asupra căruia se face review-ul, m-am gândit să ofer celor interesați câteva sfaturi foarte utile, pentru realizarea unui review așa cum trebuie. În primul rând, un review complet ar trebui să fie alcătuit din cel puțin trei părți, și mai exact:

  • ISTORIC - Unde veți da exemple de produse asemănătoare sau versiuni anterioare ale produsului analizat.
  • CUPRINS - Cu cele două caracteristici ale produsului (Estetic, Design și Tehnic sau Funcțional).
  • CONCLUZII - Unde veți expune părerea voastră despre acel produs și veți alcătui o grilă cu aspecte PRO și CONTRA.

Acestea sunt cele mai importante aspecte ce trebuiesc analizate. De cele mai multe ori, peste punctele I și III se sare cu desăvârșire și se intră direct la review-ul propriu zis, și ăla, destul de "foarte sumar". În altă ordine de idei, e bine de știut de la început că un review nu se poate face în câteva minute și mai ales, nu se poate face fără a avea produsul respectiv în teste cel puțin o săptămână.

Aviz Amatorilor: Poate că sună ciudat, dar mulți advertiseri, realizează review-uri, plătite de magazinele ce doresc publicitate bineînțeles, fără a analiza produsul respectiv, și se folosesc numai de zvonuri ce circulă pe internet sau de aspecte generale. Ăla nu poate fi numit review!

Acum, să o luăm cu începutul și să vă prezint cum ar trebui să tratați fiecare aspect sau pas în realizarea unui review a unui produs anume.

ISTORICUL


În 85% din situații se trece peste acest aspect, fără măcar a conștientiza importanța lui. În primul rând, este foarte important ca pentru un cititor interesant de produsul respectiv, să știe câte ceva despre versiunile anterioare ale acelui produs, iar în cazul în care acest aspect nu există, va trebui să prezentați o paralelă cu alte produse.

Ce înseamnă asta? Să luați în calcul alte produse asemănătoare și să le comparați cu produsul analizat. Pentru a realiza această comparație trebuie să aveți în vedere asemănările dintre următoarele aspecte:

  • Preț / Brand / Performanțe / Raportul Calitate-Preț

Sfaturi: Încercați să nu folosiți cuvinte dure gen (produsul ăla e prost, ăsta e bun), și în niciun caz să nu jigniți sau să ofensați în vreun fel concurența sau mai ales, vreun produs anterior scos de același brand.

Dacă puteți să introduceți câteva aspecte despre trecutul produsului sau a versiunilor anterioare precum, vânzări, calitate, performanțe, nu ezitați să o faceți. În încercarea realizării unei paralele, încercați să atingeți toate aspectele precizate mai sus.

Cam asta ar trebui să se prezinte la acest aspect. Încercați să vă limitați la un maximum de 150-200 cuvinte.

CUPRINSUL


La acest punct trebuie să acoperiți cele două mari aspecte: ESTETIC și TEHNIC. Acest punct trebuie tratat cu foarte mare atenție și mai ales în amănunt. Sunt o mulțime de review-uri, cu o întindere între 50-150 cuvinte. Un exemplu de acest review poate fi regăsit prin cuvintele "acesta este produsul X, l-am folosit, este bun, este ieftin și acum o serie de adjective pentru a-i pupa în fund pe cei ce distribuie produsul". Nu se face așa un review.

Prezentarea produsului din punct de vedere ESTETIC

Cred că 3/4 din review-urile văzute până în prezent sunt lipsite de imagini. Aici, mă refer la imaginile făcute de cel ce realizează review-ul nu de imagini luate de pe internet. În primul rând, acest aspect trebuie prezentat neapărat însoțit de imagini, pentru ca cel ce citește review-ul să observe rapid chestia la care faceți referire.

La prezentarea aspectului produsului respectiv, trebuie să aveți în vedere următoarele lucruri:

  • Prezentarea aspectului exterior și a design-ului.
  • Prezentarea retușurilor sau a finisajelor produsului respectiv.
  • Ergonomia produsului și materialul din care este realizat.

La acest capitol, va trebui să prezentați toate aspectele, și PRO dar mai ales și CONTRA. Toți cititorii sunt sătui deja de toate review-urile făcut numai în scop comercial care nu ilustrează deloc calitatea produsului respectiv și se rezumă în mod strict doar la aspectele pozitive sau PRO, ale produsului respectiv. Eu nu recomand acest lucru, dacă doriți să faceți un review de calitate.

Sfaturi:

  • Încercați să găsiți părțile negative ale produsului respectiv și să le prezentați într-un mod cât mai plăcut, fără a folosi cuvinte dure și mai ales ofensive la adresa producătorului / distribuitorului.
  • Încercați să nu folosiți cuvinte prea simpliste, jargoane sau familiale.
  • Prezentați aspectele PRO și CONTRA sub forma unui paragraf bine organizat în pagină, iar la sfârșit, să sintetizați toate aspectele, cu linioară, în PRO și CONTRA, ce credeți că este mai important.
  • Nu există numai aspecte PRO. Asta este un punct pe care foarte mulți nu-l înțeleg. Există aspecte CONTRA ce trebuiesc prezentate, mulți chiar se așteaptă la acest lucru! Ce e "prea PRO", de cele mai multe ori, e prea frumos pentru a fi adevărat și trezește suspiciuni!

Prezentarea produsului din punct de vedere TEHNIC

Cele mai multe review-uri prezintă detaliile tehnice foarte sumar, ceea ce nu mereu e un lucru foarte rău, mulți preferă lucrurile prezentate într-un mod simplist, dar nu uitați că mai există și persoane care cunosc foarte bine noțiunile tehnice și chiar se așteaptă la așa ceva.

De exemplu, nu puteți face un review la o placă de bază, prezentând doar tipul de memorii, DDR2 sau DDR3 fără a prezenta și frecvențele la care aceasta lucrează nu? Este un exemplu fictiv, dar de multe ori se omite acest aspect. Aici trebuie să fiți foarte atenți pentru că trebuie să împăcați și capra și varza, vorba aia. Trebuie să folosiți și termenii uzuali cât și termenii tehnici.

Aici, cam toată lumea presupun că știe ce are de făcut: să prezinte toate aspectele tehnice, PRO și CONTRA, aplicând tot aceleași tehnici ca cele prezentate mai sus. Încercați să oferiți o prezentare cât mai amănunțită.

La finalul acestei prezentări, pe scurt, sintetizați aspectele PRO și CONTRA cu linioară cum v-am spus mai sus. Va ajuta cititorul să înțeleagă cât mai ușor care sunt atuurile produsului respectiv în comparație cu altele, respectiv dezavantajele.

CONCLUZIILE


Concluzia ar trebui să prezinte clar și precis punctul vostru de vedere asupra obiectului respectiv. Este bun deoarece... Este slab deoarece... Bineînțeles, formulate într-o manieră cât mai plăcută.

În final, adunați toate aspectele PRO și CONTRA de la fiecare subpunct și alegeți pe cele mai importante pentru a da un verdict cât mai bun.

Sfaturi:

  • Dacă aveți posibilitatea să faceți un clip video introductiv sau de prezentare asupra produsului respectiv faceți-o. Dă extraordinar de bine la public.
  • Fotografiați obiectul analizat, cât mai amănunțit și din cât mai multe unghiuri pentru a oferi vizitatorului o viziune cât mai amplă asupra produsului.
  • Încercați să nu folosiți cuvinte familiare, directe, jargoane sau "messengerisme". Așa ceva e strict interzis într-un review decent.
  • Scrieți corect gramatical. Eu unul, nu prea tolerez greșelile gramaticale și nici cei ce plătesc pentru un review nu cred că le-ar plăcea.

Îmi pare rău că nu am un review să vă prezint însă, cam așa ar trebui să arate un review cum îmi place mie să-l numesc, scuzați și cacofonia, CA LA CARTE!

Caii Putere Și Prostia Omenească

De dimineață în drum spre servici, un drum foarte scurt de asemenea, circa 10 minute cu mașina, un idiot că nu îi pot spune altfel, ce avea un BMW nu îi știu modelul să fiu sincer, oricum, arăta destul de bine, a trecut pe lângă mine și în maximum 2-3 secunde nu l-am mai văzut în fața ochilor.

Și asta ghiciți unde? În oraș bineînțeles, mai exact pe centura Slobozia, unde limitarea e la 70. Eu circulam cu undeva la 70-80 KM/h nu mai mult, și văd idiotul depășind pe DREAPTA și în două secunde, îmi dispare din față. Avea undeva la cel puțin 140-150 KM/h, îmi pare rău că nu-l văzusem și în oglinda retrovizoare de când venea din spate ca să aproximez viteza mai exact, dar în orice caz, avea cu mult peste 120 KM/h.

Ce Nu Înțeleg Șmecherii?


Mașina tot fier e și ori că ai BMW ori Dacia 1300, șansele să te duci dracu' sunt cam aceleași dacă șoferul în cauză este unul fără discernământ și pe deasupra habar n-are să țină mâna pe colac. Adică, au fost sute de cazuri în care o mașină super puternică și super bine la capitolul siguranță, care în urma unui accident, s-a făcut o cutie de chibrituri sau a luat forma copacului. Adică, măsurile de protecție luate de cei ce fabrică mașini sunt să vă salveze în situații ACCEPTABILE și acroșări minore, nu în accidente la o viteză de 200 KM/h sau într-un impact cu un TIR.

Mai mult, dacă stau puțin să mă gândesc la următoarea chestiune: Câte accidente ați văzut cu mașini "potente" BMW, Audi, Mercedes și câte ați văzut cu Dacia sau o mașină mai slăbuță? În ciuda faptului că mașinile cu mulți cai putere așa zise, sunt mult mai sigure, de fapt, șansele în urma unui impact sunt cam aceleași cu orice vehicul, totul văzându-se pe creierul celui de la volan.

Ca să revin la întâmplarea de dimineață, unii nu înțeleg pur și simplu că o mașină nu are aceeași stabilitate pe zăpadă în deosebire de asfaltul uscat. Drept urmare, cât de inconștient poți fi să mergi cu 140-150KM/h într-o zonă limitată la 70KM/h și pe jos fiind zăpadă? Are un asemenea om așa zis șofer vreun pic de creier și știe care pot fi consecințele? Carnetul? Dă-l dracului de carnet, ți-l ia, îl iei înapoi, dar dacă e ceva mai grav? Dacă faci accident? Dacă Doamne ferește nu mai scapi? Sau rămâi cu sechele? Se gândește vreunul la consecințele astea? Nu prea.

Încă o chestie ar fi următoarea: Ce ar face un astfel de specimen la vederea unei gropi, ceva obișnuit în România, pe zăpadă la 150KM/h? Frână brusc? Tras de volan brusc? Luarea în plin? Care din variante vi s-ar potrivi cel mai bine însă gândiți-vă doar că în niciuna din variante, nu aveți prea multe șanse.

Nu sunt ușă de biserică, merg deseori peste limita admisă cu 10-20KM/h peste limita admisă însă, asta unde știu că se poate, adică drum uscat ori liber. Tata are o vorbă: "Cu cât prețul mașinii este mai mare, cu atât cel de la volan e mai idiot". Mă credeți sau nu, m-am convins și are dreptate, în cele mai multe cazuri.

Concluzia? Ai doar o viață și-o gaură-n cur. În viața reală nu este ca în jocurile de pe calculator! Ai o singură viață și nu poți da restart și trebuie să știi să alegi dacă vrei să rămâi printre cei vii sau nu, dar nu-i trage și pe alții nevinovați după tine.