Caii Putere Și Prostia Omenească

De dimineață în drum spre servici, un drum foarte scurt de asemenea, circa 10 minute cu mașina, un idiot că nu îi pot spune altfel, ce avea un BMW nu îi știu modelul să fiu sincer, oricum, arăta destul de bine, a trecut pe lângă mine și în maximum 2-3 secunde nu l-am mai văzut în fața ochilor.

Și asta ghiciți unde? În oraș bineînțeles, mai exact pe centura Slobozia, unde limitarea e la 70. Eu circulam cu undeva la 70-80 KM/h nu mai mult, și văd idiotul depășind pe DREAPTA și în două secunde, îmi dispare din față. Avea undeva la cel puțin 140-150 KM/h, îmi pare rău că nu-l văzusem și în oglinda retrovizoare de când venea din spate ca să aproximez viteza mai exact, dar în orice caz, avea cu mult peste 120 KM/h.

Ce Nu Înțeleg Șmecherii?


Mașina tot fier e și ori că ai BMW ori Dacia 1300, șansele să te duci dracu' sunt cam aceleași dacă șoferul în cauză este unul fără discernământ și pe deasupra habar n-are să țină mâna pe colac. Adică, au fost sute de cazuri în care o mașină super puternică și super bine la capitolul siguranță, care în urma unui accident, s-a făcut o cutie de chibrituri sau a luat forma copacului. Adică, măsurile de protecție luate de cei ce fabrică mașini sunt să vă salveze în situații ACCEPTABILE și acroșări minore, nu în accidente la o viteză de 200 KM/h sau într-un impact cu un TIR.

Mai mult, dacă stau puțin să mă gândesc la următoarea chestiune: Câte accidente ați văzut cu mașini "potente" BMW, Audi, Mercedes și câte ați văzut cu Dacia sau o mașină mai slăbuță? În ciuda faptului că mașinile cu mulți cai putere așa zise, sunt mult mai sigure, de fapt, șansele în urma unui impact sunt cam aceleași cu orice vehicul, totul văzându-se pe creierul celui de la volan.

Ca să revin la întâmplarea de dimineață, unii nu înțeleg pur și simplu că o mașină nu are aceeași stabilitate pe zăpadă în deosebire de asfaltul uscat. Drept urmare, cât de inconștient poți fi să mergi cu 140-150KM/h într-o zonă limitată la 70KM/h și pe jos fiind zăpadă? Are un asemenea om așa zis șofer vreun pic de creier și știe care pot fi consecințele? Carnetul? Dă-l dracului de carnet, ți-l ia, îl iei înapoi, dar dacă e ceva mai grav? Dacă faci accident? Dacă Doamne ferește nu mai scapi? Sau rămâi cu sechele? Se gândește vreunul la consecințele astea? Nu prea.

Încă o chestie ar fi următoarea: Ce ar face un astfel de specimen la vederea unei gropi, ceva obișnuit în România, pe zăpadă la 150KM/h? Frână brusc? Tras de volan brusc? Luarea în plin? Care din variante vi s-ar potrivi cel mai bine însă gândiți-vă doar că în niciuna din variante, nu aveți prea multe șanse.

Nu sunt ușă de biserică, merg deseori peste limita admisă cu 10-20KM/h peste limita admisă însă, asta unde știu că se poate, adică drum uscat ori liber. Tata are o vorbă: "Cu cât prețul mașinii este mai mare, cu atât cel de la volan e mai idiot". Mă credeți sau nu, m-am convins și are dreptate, în cele mai multe cazuri.

Concluzia? Ai doar o viață și-o gaură-n cur. În viața reală nu este ca în jocurile de pe calculator! Ai o singură viață și nu poți da restart și trebuie să știi să alegi dacă vrei să rămâi printre cei vii sau nu, dar nu-i trage și pe alții nevinovați după tine.